Pokój i Sprawiedliwość, Zabawy

Na ratunek cywilom

Tym razem Twoje dziecko zamiast stać się strażakiem lub policjantem, wcieli się w rolę specjalnego wysłannika jednostki GROM. Zostanie wysłany na ratunek cywilów. Zabawa bazuje na podstawach „chowanego”. Drobne elementy i „specjalne” słownictwo sprawią, że Twoje dziecko będzie jednodniowym bohaterem. Minimalna liczba osób dorosłych lub dzieci wynosi 2. Jeśli jednak masz możliwość zaangażowania przynajmniej 5-6 osób, to zabawa może okazać się bardzo wciągająca.

MATERIAŁY

  • 1-2 latarki
  • opaska odblaskowa, widoczna w nocy
  • ciemne nakrycie głowy (kominiarka, ciemna chustka, czapka)

MIEJSCE I CZAS ZABAWY

Poczekaj aż zrobi się ciemno.

Wybierz miejsce zabawy: dom, podwórko, ulica etc. W przypadku większych przestrzeni określ, gdzie znajdują się granice, których żaden z zawodników nie może przekroczyć (np. określ, że można się chować do najbliższego drzewa / namiotu / ulicy etc.)

WYSŁANNIK JEDNOSTKI GROM A CYWILE

Wszyscy zawodnicy będą dzielić się na WYSŁANNIKÓW JEDNOSTKI GROM oraz CYWILÓW.

CYWILE mogą zmieniać miejsce kryjówki, skradać się, przechodzić z pokoju do pokoju i z miejsca na miejsce. Cywile nie wiedzą, że wysłano po nich ratunek, dlatego próbują się ukryć przed przyszłym bohaterem. W trakcie gry robią wszystko, żeby nie zostać znalezionym przez jak najdłuższy czas.

WYSŁANNICY JEDNOSTKI GROM muszą znaleźć jak najszybciej jak największą liczbę chowających się osób. Mają do dyspozycji latarkę. Muszą być jednak ostrożni, żeby wrogie wojska ich nie odnalazły. Dlatego latarką mogą zaświecić tylko wtedy, gdy dotrą w miejsce, gdzie mają pewność, że skrywa się osoba chowająca.

PUNKTY

W grze każdy będzie miał szansę zdobywać punkty.

Jeśli wysłannik jednostki grom ma pewność, że dana osoba znajduje się w konkretnym miejscu, zapali latarkę, a światło latarki oświetli osobę chowającą się, to osoba chowająca w danej rundzie jest uratowana, a poszukujący otrzymuje jeden mały punkt za znalezienie zawodnika. Osoby, które zostały odnalezione, mogą towarzyszyć poszukującemu w dalszej części. Nie mogą jednak podpowiadać, gdzie schowali się pozostali cywile.

Jeśli światło latarki oświeci miejsce, w którym nikt się nie skrywa, wysłannik jednostki GROM musi wrócić do punktu, z którego rozpoczął poszukiwanie, i dodatkowo otrzyma jeden karny punkt.

Wśród specjalnych wysłanników GROM wygrywa ten, który odnajdzie największą liczbę osób (otrzyma największą liczbę małych punktów), a jednocześnie otrzyma najmniejszą liczbę punktów karnych.

Wśród cywilów jeden mały punkt otrzymuje ta osoba, której najdłużej nie będzie można znaleźć. W końcu nie wiedziała, że ktoś idzie na ratunek i udało się jej świetnie ukryć przed potencjalnym niebezpieczeństwem.

W dużej grupie, w momencie gdy znajdzie się wszystkie osoby poza jedną, można zakończyć rundę i poprosić osobę ukrywającą się o wyjście z kryjówki. Osoba ukrywająca i tak otrzyma punkt, zaś reszta grupy nie będzie się nudziła w oczekiwaniu na kolejną rundę.

SPRAWIEDLIWY PODZIAŁ ZAWODNIKÓW

Wszystkim osobom biorącym udział w zabawie przydziel numery: 1, 2, 3, 4, 5 etc. (jeśli bawi się z Wami małe dziecko poniżej 3. lub 4. roku życia, możesz stworzyć parę z dorosłym / starszym dzieckiem).

Za każdym razem 2 osoby będą osobami poszukującymi, a pozostałe chowającymi się.
W każdej rundzie jeden szukający oraz jedna osoba chowająca się otrzymuje duży punkt (zgodnie z informacjami powyżej).

W każdej rundzie wybierane są inne osoby do roli wysłannika jednostki GROM. Żeby było sprawiedliwie, najlepiej wybierać osoby poszukujące zgodnie z przyporządkowanymi numerkami wybranymi na początku gry.

Upewnij się, że konkurujący ze sobą poszukiwacze mają podobne szanse na wygranie. Zestawienie 14-latka z 5-latkiem przysporzy radości z gry tylko temu drugiemu…

Powiązane

Dodaj komentarz