Celem zadania zabawa w podchody – poznajemy Ochotę, jest zapoznanie dzieci z ciekawymi miejscami dzielnicy Ochota. W ramach zabawy w podchody, gry na podwórku lub w sali będą mogły poznawać historie dzielnicy. Jednocześnie wraz z pozyskiwaną wiedzą będą doskonalić kompetencje współpracy w grupie, usprawniać swoje umiejętności manualne oraz motoryczne.
MATERIAŁY
- prezentacja o zabytkach wraz ze zdjęciami ( do pobrania po lewej),
- karty zadań (do pobrania po lewej),
- kartki papieru,
- białe i kolorowe arkusze bloku rysunkowego,
- brązowa i biała plastelina,
- długopisy,
- kredki i flamastry
- nożyczki,
- klej,
- 2 naczynia z czystą wodą,
- ciemny piasek,
- kawałki mydła,
- gumka recepturka,
- gaza,
- wata,
- lniana szmatka,
- słoik,
- kubełek / karton – pojemnik, który posłuży za docelowe lotnisko wykonanych samolotów.
Instrukcja: Zabawa w podchody - poznajemy Ochotę
KROK 1
Pobierz Załączniki do zabawy w podchody – poznajemy Ochotę. Zapoznaj dzieci z informacjami o zabytkach Ochoty. Porozmawiajcie o tym, czy dzieci znają wymienione budynki, pomniki? Czy potrafią rozpoznać je na zdjęciach?
KROK 2
Na podwórku lub w sali rozstaw 8 stanowisk gry. Na każdym z przystanków dzieci będą wykonywać proste zadanie lub odpowiadać na pytanie związane z historią, specyfiką danego obiektu. Przy każdym stanowisku zostaw kartę zadań , z której podczas gry nauczyciel bądź dziecko będzie odczytywać polecenia. Przygotuj i pozostaw przy każdym z przystanków rekwizyty służące do wykonania zadania.
KROK 3
Podziel dzieci na grupy. Wybierz jedną osobę z grupy, która na każdym z przystanków będzie kontrolowała/ zapisywała czas poświęcony na realizację zadania. Maksymalny czas na wykonanie wszystkich zadań to 30/45 minut.
Wygrywa grupa, która w najkrótszym czasie wykona poprawnie wszystkie zadania, na każdym ze stanowisk. Po zakończonej grze zadaj dzieciom pytanie, który przystanek najlepiej zapamiętali. Jak myślą, dlaczego?

Post powstał w ramach projektu “Dzieci poznają swoją dzielnicę” finansowanego ze środków m.st. Warszawy.