Poszukiwania wody z myszką Terką – tylko kim jest ta myszka 😉 Myszkę Terkę poznaliśmy w bajce „W poszukiwaniu wody”. Jeśli Wy jeszcze jej nie znacie, zerknijcie tutaj: KLIK.
Przygotujcie wszystkie potrzebne materiały i stwórzmy wspólnie „kilka myszek” 🙂
MATERIAŁY
- kolorowy i biały papier
- kredki
- bibuła, nożyczki i klej
- wstążka/sznurek
- klej
- czarna farba do twarzy lub kredka do brwi
- wąż ogrodowy lub spryskiwacz
- dzbanek na wodę dla każdego dziecka (opcjonalnie)
Przygotowanie do zabawy
poszukiwania wody – od czego zaczynamy?
Zacznijmy od stworzenia stroju myszki. Razem z dziećmi zróbmy opaskę na głowę z uszami i ogon z bibuły lub sznurka. Jak już wszystko będzie gotowe, namalujcie wąsy i mysi nos na twarzach dzieci.
CO DALEJ?
Poszukiwania wody razem z naszą myszką Terką 🙂 Odczytajcie poniższy tekst, a dzieci w przebraniach myszy niech odgrywają opisywane przez Was scenki.
Terka smacznie spała, gdy ciepłe promienie porannego słońca połaskotały jej futerko. Obudziła się, przeciągnęła i z zaciekawieniem wyjrzała z norki. Zmarszczyła brwi, orientując się, że jest gorąco.
Jej pole kukurydzy wyschło i potrzebowało choć odrobiny deszczu. Terka chwyciła za konewkę (dzieci biorą dzbanki na wodę) i poszła nad strumień. Po dotarciu na miejsce, zobaczyła tylko cieniutką strużkę mętnej wody, prawie niewidoczną spod suchych liści.
Myszka tupnęła ze złością nogą. Mimo to, nabrała przebieg zadania trochę wody do konewki i wróciła na pole. Szła z trudnością, konewka była bardzo ciężka.
W pierwszej kolejności Terka podlała sadzonki kukurydzy i wróciła do strumienia. Było jej bardzo gorąco, idąc, ocierała pot z czoła. Nad strumieniem pojawiło się mnóstwo komarów. Terka obróciła się na pięcie i machnęła łapką, próbując je odgonić. Upuściła konewkę i klasnęła, chcąc zabić natarczywe owady. Niestety, było ich coraz więcej i więcej, Terka postanowiła więc uciec z powrotem do norki.
Tam czekali już na nią przyjaciele: Tola, Pola i Urwis. Pomachała im radośnie. W odpowiedzi przyjaciele przyłożyli palce do ust, dając jej znać, by była cichutko. Najwyraźniej chcieli jej coś pokazać.
Razem zakradli się do sąsiedniego ogrodu. Na miejscu rozejrzeli się wokół. Ogród wyglądał jak dzika dżungla. Stąpali ostrożnie między drzewami i krzakami, omijali różnorakie rośliny. Zatrzymali się dopiero przy sadzawce.
Terka wreszcie poczuła, że nie jest jej gorąco. Zamknęła oczy, delektując się świeżym powietrzem, cieniem i wilgocią.
Na koniec, możecie pokropić dzieci wodą ze spryskiwacza lub węża ogrodowego. Aby „poczuły” nasze poszukiwania wody 😉 Możecie też spróbować stworzyć wspólnie tęczę.
Obserwacje i wnioski
Poprzez bajkę i związane z nią zadania artystyczne, kreatywne i ruchowe, a także eksperymenty, dzieci uczą się o wodzie i jej znaczeniu dla środowiska oraz zdrowia i życia organizmów.