Nasza kolejna gra integracyjna. 🙂 Wielu dzieciom jest trudno wejść do nowej grupy rówieśników i mamy na to sposób! Czasem wystarczy na wejściu skojarzyć nową osobę z czymś miłym i fajnym, na przykład z małymi upominkami lub cukierkiem/ciasteczkiem, lub czymś innym, co lubią dzieci.

MATERIAŁY

  • różne rodzaje drobnych upominków,
  • pudełko opakowane niczym prezent

Krok 1

Przygotowania przed rozpoczęciem zajęć:

Przed zajęciami nauczyciel kupuje po jednym drobnym upominku dla każdego dziecka (to może być cukierek, karteczka z dobrym słowem lub kiść owoców do podziału dla grupy). Wszystkie drobne upominki powinny być schowane do pudełka i ładnie opakowane — tak by wyglądały, jak prezent urodzinowy / świąteczny.

Krok 2

Prezent przekazywany z rąk do rąk:

Dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel prosi dzieci, aby złożyły nóżki na kokardę (siadły po turecku). Nauczyciel pokazuje dzieciom zapakowany prezent. Informuje, że prezent szepnął mu na ucho, że bardzo, bardzo lubi wszystkie dzieci. Każde dziecko jest dla prezentu równie ważne i ma takie samo prawo do otrzymania prezentu. Prezent bardzo chciałby, aby to, co kryje w środku, trafiło po równi do wszystkich dzieci w grupie. Nim to jednak się wydarzy, dzieci muszą posłuchać wierszyka przygotowanego przez prezent i zrobić dokładnie to, o co prosi prezent.

Nauczycielka wyjmuje kartkę z wierszem i odczytuje.

Spotkanie przyjacielskie już pora rozpoczynać.

Prezent przekaż tej osobie, co z emocji nóg na kokardkę nie mogło utrzymać.

Nauczyciel wstaje i przekazuje prezent dziecku, które “rozwiązało kokardkę” z nóżek. Następnie prosi, aby dziecko uważnie słuchało wierszyka, bo teraz będzie musiało przekazać prezent dalej, zgodnie z prośbą prezentu.

Krok 3

Rozdanie upominków z pudełka prezentowego:

Po przeczytaniu kilku rundek wiersza dochodzimy do ostatniej zwrotki.

Prezent się naskakał i się trochę zmęczył,

czas go rozpakować i wszystkim przyjaciołom z grupy wręczyć.

Niechaj papier z wierzchu zdejmie ta osoba,

która w naszej grupie jest najmniej znana lub nowa.

Kiedy dziecko, które przybyło do grupy niedawno, rozedrze papier i umożliwi otwarcie pudełka, nauczyciel czyta ostatni wers.

Otwieranie prezentów to czas pogody i radości,

Czas podzielić to, co w środku pomiędzy wszystkich przyjaciół i gości.

Nauczycielka prosi, aby osoba, która zdejmowała papier z prezentu, przeszła się dookoła grupy i umożliwiła każdemu dziecku z grupy wyjęcie upominku.

Post powstał we współpracy z Americares, organizacją zajmującą się ochroną zdrowia i rozwojem, która ratuje życie i poprawia zdrowie ludzi dotkniętych ubóstwem lub katastrofą.

Powiązane