Wydział Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Harvarda zachęca do komponowania posiłków tak, by służyły ludzkiemu zdrowiu i środowisku. Według przeprowadzonych przez niego niezależnych badań połowę naszej codziennej diety powinny stanowić warzywa i owoce. Przy czym z tej połowy ¾ powinno przypadać na warzywa, a ¼ na owoce. Po jednej czwartej ogółu spożywanych co dzień produktów powinny stanowić źródła węglowodanów i białka. Należy także pamiętać o nawadnianiu organizmu.
W grze w memory nauczymy się odnajdywać wartościowe produkty i odpowiednio komponować posiłki. Smacznego!
Cel:
– Wyrobienie nawyku właściwego komponowania posiłków, z uwzględnieniem białka roślinnego
– Nauka liczenia do pięciu
Czas: 20 minut
MATERIAŁY
- plansza talerz. załącznik 3.1
- żetony produkty spożywcze. załącznik 3.2
Przebieg gry
Gra dla 2 drużyn lub 2 graczy:
- Wyświetlamy na tablicy multimedialnej lub drukujemy na dużym formacie planszę talerz (załącznik 3.1).
- Drukujemy i wycinamy żetony produktów spożywczych do gry załącznik 3.2. Rozkładamy je wymieszane obrazkiem do dołu.
Zasady
– Grę rozpoczyna młodsza osoba lub drużyna, w której jest najmłodsze dziecko.
– Zadaniem gry jest zapełnienie talerza przez dobieranie par na zasadzie memory. W odróżnieniu od standardowej gry, po odkryciu pary, zawodnik zabiera sobie tylko jeden żeton z właściwie odkrytej pary. Drugi żeton ponownie zakrywa i zostawia w tym samym miejscu. Każdy obrazek występuje trzykrotnie, więc nadal pozostaje możliwość znalezienia dla niego pary.
– Wygrywa drużyna/osoba, której jako pierwszej uda się zebrać żetony produktów spożywczych, zgodnie z kolorami wskazanymi na planszy talerz (4 żetony o zielonym tle, 3 o żółtym, 3 o niebieskim, 2 o czerwonym).
Na żetonach zobrazowano: jabłko, borówkę, malinę, burak, rzodkiewkę, cukinię, marchewkę, seler naciowy, fasolę, groch, tofu, soczewicę, makaron, kaszę gryczaną, ryż, piecz


Post powstał w ramach projektu współfinansowanego z Deutsche Bundesstiftung Umwelt przy współpracy z Naturschutzzentrum Oberlausitzer Bergland.