Rośliny i Zwierzęta, Zabawy

Płyń jak wieloryb – zabawa ruchowa

Aktywność fizyczna zawsze jest dobrym pomysłem na zabawę z dziećmi! Tym razem przygotowaliśmy dla Was zabawę ruchową wokół tematu Arktyki.

MATERIAŁY

  • kartki na kostki do rzucania
  • szablon kostki do gry
  • nożyczki i klej

Instrukcja

Przed rozpoczęciem zajęć nauczyciel przygotowuje 3 kostki do gry.

  1. KOSTKA Z CYFRAMI od 1 do 6 będzie wskazywać, ile razy daną figurę mają wykonywać dzieci.
  2. KOSTKA Z PRĘDKOŚCIĄ, z kartkami „wolno” lub „szybko”, będzie wskazywać, z jaką prędkością powinno być wykonywane dane ćwiczenie ruchowe.
  3. KOSTKA ZE ZWIERZĘTAMI wskaże, którego zwierzęcia ruchy ma naśladować dziecko: czy będzie fruwać jak sowa polarna, pływać jak biełucha, klaskać rękoma jak foka, frunąć jak maskonur czy może kroczyć jak niedźwiedź.

 

Niedźwiedź polany: Dzieci chodzą jak niedźwiedzie. Idą na czterech kończynach, ale ręce oraz nogi są wyprostowane. Udają duże i groźne zwierzę.

Sowa arktyczna: Dzieci ruszają ramionami w górę i w dół, udając ruch skrzydeł. Przy okazji mogą biec truchcikiem.

Lis polarny: Dziecko podpiera się na kolanach oraz rękach i stara się chodzić w koło.

Maskonur: Dziecko zgina łokcie, a nadgarstki przykleja na poziomie klatki piersiowej do tułowia. Rusza delikatnie dłońmi w górę i w dół.

Wieloryb: Dziecko kładzie się na dywanie i udaje, że płynie.

Zając arktyczny: Dziecko skacze jak królik.

 

Gdy nauczyciel zaprezentuje wszystkie ruchy, po kolei rzuca 3 kostkami i w taki sposób losuje liczbę, prędkość oraz rodzaj ruchu, jaki dzieci mają wykonać. Długość zabawy ustala nauczyciel.

Scenariusz zajęć powstał w ramach Akcji “Dzieciaki ratują zwierzaki” organizowanej przez TupTupTup.org.pl

Powiązane