Aktywność fizyczna zawsze jest dobrym pomysłem na zabawę z dziećmi! Tym razem przygotowaliśmy dla Was zabawę ruchową wokół tematu Arktyki.
MATERIAŁY
- kartki na kostki do rzucania
- szablon kostki do gry
- nożyczki i klej
Instrukcja
Przed rozpoczęciem zajęć nauczyciel przygotowuje 3 kostki do gry.
- KOSTKA Z CYFRAMI od 1 do 6 będzie wskazywać, ile razy daną figurę mają wykonywać dzieci.
- KOSTKA Z PRĘDKOŚCIĄ, z kartkami „wolno” lub „szybko”, będzie wskazywać, z jaką prędkością powinno być wykonywane dane ćwiczenie ruchowe.
- KOSTKA ZE ZWIERZĘTAMI wskaże, którego zwierzęcia ruchy ma naśladować dziecko: czy będzie fruwać jak sowa polarna, pływać jak biełucha, klaskać rękoma jak foka, frunąć jak maskonur czy może kroczyć jak niedźwiedź.
Niedźwiedź polany: Dzieci chodzą jak niedźwiedzie. Idą na czterech kończynach, ale ręce oraz nogi są wyprostowane. Udają duże i groźne zwierzę.
Sowa arktyczna: Dzieci ruszają ramionami w górę i w dół, udając ruch skrzydeł. Przy okazji mogą biec truchcikiem.
Lis polarny: Dziecko podpiera się na kolanach oraz rękach i stara się chodzić w koło.
Maskonur: Dziecko zgina łokcie, a nadgarstki przykleja na poziomie klatki piersiowej do tułowia. Rusza delikatnie dłońmi w górę i w dół.
Wieloryb: Dziecko kładzie się na dywanie i udaje, że płynie.
Zając arktyczny: Dziecko skacze jak królik.
Gdy nauczyciel zaprezentuje wszystkie ruchy, po kolei rzuca 3 kostkami i w taki sposób losuje liczbę, prędkość oraz rodzaj ruchu, jaki dzieci mają wykonać. Długość zabawy ustala nauczyciel.

Scenariusz zajęć powstał w ramach Akcji “Dzieciaki ratują zwierzaki” organizowanej przez TupTupTup.org.pl