Cel zadania: dzieci poznają kolejne interesujące miejsce na mapie Dzielnicy Żoliborz – kino Tęcza. Następnie poszerzą wiedzę na temat historii kina, braci Lumiere i ich pierwszego filmu. Dzieci dowiedzą się o etapie kina niemego, poznają Charliego Chaplina. Dzięki podróży w czasie będą mogły zaobserwować postęp światowej kinematografii. Na koniec, wcielając się w niemych aktorów, poznają świat pantomimy. Użyją swojej kreatywności, mimiki twarzy, ruchów i gestów do odtworzenia mini scenek.
MATERIAŁY
- wydruk prezentacji na temat żoliborskiego Kina Tęcza i historii światowego kina – Załącznik (po lewej)
- film Braci Lumier
- kij/patyk do zabawy w pantomimę.
Kino Tęcza: Instrukcja
KROK 1
Pobierz prezentację. Zapoznaj dzieci z historią kino Tęcza. Prześledźcie wspólnie krótką historię kinematografii. Obejrzyjcie film “Wjazd pociągu na stację w La Ciotat” (trwa 50 sekund). Porozmawiajcie o tym, jakie wrażenie robi na Was ten film. Czy dzieci lubią kino? Jak myślą, skąd płynie motywacja wynalazców, twórców kina do ciągłego postępu w tej dziedzinie?
KROK 2
Po zapoznaniu dzieci z postacią Charliego Chaplina wykorzystajcie scenariusz zabawy opisanej na ostatniej stronie Prezentacji – „Czas na pantomimę”.
KROK 3
Po zakończonej zabawie omówcie, co dzieci zapamiętały ze scenariusza zajęć, co było dla nich ciekawe.
Post powstał w ramach projektu “Dzieci poznają swoją dzielnicę” finansowanego ze środków m.st. Warszawy.