Żeby ułatwić dzieciom integrację w grupie, wskazane jest posiadanie przynajmniej najprostszej wiedzy języka, w którym obie grupy będą się posługiwały. Poprzez grę Cztery kąty chcielibyśmy nauczyć dzieci nazw podstawowych rzeczowników w języku polskim i ukraińskim, a przy okazji nauczyć dzieci wyrażania swoich preferencji i poznawanie własnych upodobań.
MATERIAŁY
- kolorowanki (załącznik do pobrania)
- kredki
- załącznik do pobrania
Przebieg zabawy
Nauczyciel wyjaśnia zasady zabawy. Gdy gra muzyka, dzieci swobodnie biegają na środku sali warsztatowej. Nauczyciel w tym czasie rozkłada w kątach sali obrazki wyboru do pierwszego zdania. Gdy muzyka cichnie, nauczyciel czyta zdanie i prosi, by każde dziecko stanęło przy obrazku, który jest jego wyborem, w odpowiedzi na odczytane stwierdzenie. W każdej kolejnej rundzie zabawy odczytywane jest nowe zdanie. Gdy do dyspozycji jest więcej czasu, każdy temat może być poszerzony o minipogadankę. Na zakończenie dzieci kolorują obrazki, które użyto do zabawy.
Przykłady zdań i obrazków:
1. Moja ulubiona pora roku to: wiosna, lato, jesień, zima.
2. Mój ulubiony smak to: kwaśny, słodki, gorzki, słony.
3. Na wakacje najchętniej pojechałbym: w góry, do lasu, na wyspę, do wesołego miasteczka.
4. Najbardziej nie lubię nosić: czapki, rękawiczek, szalika, okularów.
5. Najbardziej lubię się bawić: samochodzikami, lalkami, misiami, klockami.
Post powstał we współpracy z Americares, organizacją zajmującą się ochroną zdrowia i rozwojem, która ratuje życie i poprawia zdrowie ludzi dotkniętych ubóstwem lub katastrofą.