Pierwszym sposobem przemieszczania się i transportowania rzeczy było chodzenie i przenoszenie. Gdy człowiek natknął się na wodę, zaczął budować prymitywne łódki. Następnie powstały sanie. Zaczęto wykorzystywać także siłę zwierząt. Odkrycie koła przyczyniło się do powstania nowych pojazdów: wozu, rydwanu, karety, dyliżansu, roweru, tramwaju, pociągu, samochodu. Człowiekowi nie wystarczyły drogi wodne i lądowe. Dziś potrafimy się wznieść w niebo, a nawet w kosmos.
Spróbujecie rozpoznać, które pojazdy, inne niż samochód, zostały przedstawione na zdjęciach.
Cel:
- Zapoznanie dzieci z alternatywnymi dla samochodu środkami transportu
Czas: 15 min.
MATERIAŁY
- pojazdy – załącznik 1.1
- tablica multimedialna
Przebieg zadania
Nauczyciel wyświetla slajdy z załącznika 1.1. Ewentualnie może wydrukować obrazki. Dzieci odgadują, co przedstawiają fotografie.
Rozwiązanie: motor, rower, drezyna, łódź, pociąg, hulajnoga, tramwaj, sanie, dyliżans, autobus


Post powstał w ramach projektu współfinansowanego z Deutsche Bundesstiftung Umwelt przy współpracy z Naturschutzzentrum Oberlausitzer Bergland.