Zabawy, Zrównoważone miasta

Alternatywne środki transportu

 Pierwszym sposobem przemieszczania się i transportowania rzeczy było chodzenie i przenoszenie. Gdy człowiek natknął się na wodę, zaczął budować prymitywne łódki. Następnie powstały sanie. Zaczęto wykorzystywać także siłę zwierząt. Odkrycie koła przyczyniło się do powstania nowych pojazdów: wozu, rydwanu, karety, dyliżansu, roweru, tramwaju, pociągu, samochodu. Człowiekowi nie wystarczyły drogi wodne i lądowe. Dziś potrafimy się wznieść w niebo, a nawet w kosmos.

   Spróbujecie rozpoznać, które pojazdy, inne niż samochód, zostały przedstawione na zdjęciach.

Cel

  • Zapoznanie dzieci z alternatywnymi dla samochodu środkami transportu

 

Czas: 15 min. 

MATERIAŁY

Przebieg zadania

Nauczyciel wyświetla slajdy z załącznika 1.1. Ewentualnie może wydrukować obrazki. Dzieci odgadują, co przedstawiają fotografie.

 

Rozwiązanie: motor, rower, drezyna, łódź, pociąg, hulajnoga, tramwaj, sanie, dyliżans, autobus

Post powstał w ramach projektu współfinansowanego z Deutsche Bundesstiftung Umwelt przy współpracy z Naturschutzzentrum Oberlausitzer Bergland.

Zobacz więcej